Muzisch evalueren

Zoals je al kan lezen mij Muzische Groei ben ik enorm geïnteresseerd in het Muzisch Evalueren.
Mijn Bachelorproef berust een stuk op de Evaluatiekoffer. Daarom wou ik graag nog een stuk schrijven over deze koffer.

Ik ben begonnen met de gedachte: Proces - Product - Beleving.
Daarom heb ik ook per categorie verschillende evaluatiemethodes ontwikkeld.

Daarnaast heb ik evaluatiemethodes die werken TIJDENS de muzische activiteiten, maar ook evaluatiemethodes die werken NA de muzische activiteiten.

Enkele foto's van de evaluatiekoffer vind je hieronder terug!








TEST - TEST 

Vandaag heb ik de muzische koffer voor het eerst in de klas kunnen testen!
Bij een muzische les in het 6de leerjaar heb ik mijn koffer tevoorschijn gehaald en heb ik de leerlingen gevraagd om te evalueren volgens de ijsjes. 
De resultaten waren heel leuk. 

De kinderen kregen per 4 een hoorntje en moesten hier bollen op zetten. 
De kleur van de bollen weerspiegelt een gevoel bij het product. 
De hoeveelheid bollen weerspiegelt de beleving. 


De kinderen vonden dit een héle leuke manier om te evalueren! 





Voordien had ik ook al eens een evaluatievorm geprobeerd namelijk in Dworp. 
Op het einde van de dag hebben we een Applaus-o-meter gedaan met de hele school.
De kinderen waren dolenthousiast! 


 


Daarnaast heeft de mentor van het 6de al laten weten dat hij zeer tevreden is met de koffer die ik heb gemaakt en de ideeën eventueel ook zal gebruiken binnen zijn klaspraktijk.


Dit is natuurlijk heel erg leuk om te horen!